H/L speed compressie verstelling

Met deze verstelling kan de compressiedemping (dempkracht voor de ingaande slag) nauwkeurig worden ingesteld, zowel bij langzaam als bij heel snel ingaan van de demper. High- en Lowspeed hebben dus niets te maken met de snelheid waarmee het voertuig zich voortbeweegt maar uitsluitend de snelheid waarmee de demper ingaat. Met de lowspeedverstelling is het mogelijk om meer stabiliteit te genereren (door de verstelling dicht te draaien) of een zachtere demping toe te staan door de verstelling open te draaien (linksom).

Deze verstelling is dus bedoeld om de kleine oneffenheden te dempen. De highspeedverstelling maakt het mogelijk om bij hogere dempersnelheden de demping aan te passen. Denk hierbij aan de bewegingen die voortkomen uit het rijden tegen harde richels of grote stenen. Mocht de demper hierbij doorslaan, dan kan de highspeeddemping harder worden gemaakt door de verstelling dicht te draaien. Doordat beide mechanismen onafhankelijk van elkaar werken, is een zeer nauwkeurige afstelling mogelijk.

De lowspeedverstelling heeft 15 clicks en de highspeedverstelling 18 clicks tussen hard en zacht.

Reiger Suspension

Reiger Suspension